Rubrikslöst.

morsning!

Innan jag går in på det jag egentligen tänkt skriva vill jag bara påpeka (främst för E) hur duktig jag varit med att uppdatera den senaste tiden, nästan ett inlägg varje dag! Det blir slitigt för E att ta igen när hon kommer hem, men det kan hon gått ha när hon lämnar mig i sticket på det där viset...

NU till mitt egentliga ärende.
Jag har tänkt lite på det här med rubriker, en hel del har jag tänkt faktiskt. Att sätta en rubrik är typ det svåraste som finns ( näst efter att skapa världsfred och rädda oss från den ökade växthuseffekten). Den ska liksom innehålla så mycket, samtidigt som den ska vara kort och konsis. Ja, för tänk om en rubrik hade fått vara typ fem meningar lång, då hade saken varit biff! Den måste ju berätta lite kort vad man kan tänkas få läsa om, passa till resten av texten. Samtidigt ska den ju vara lite spännande så där, så att man blir lite nyfiken och undrar vad det här kan vara för trevlig läsning. Fint uttryckt ska man helt enkelt "fånga läsaren".

Men hur sjutton gör man det? Hur ska man få till dom där tre fyra orden på ett lagom trevligt sätt?
Jag har ingen aning, det är nämligen alltid samma visa. Jag får lite småpanik så fort jag ska lämna in något text  och måste sätta en rubrik.. Det är som om det lyser ett stort svart blaffigt frågetecken på mina ögonlock. Sen slutar det oftast med att det blir en lagom klumpig mening, så att jag ska kunna lämna ifrån mig eländet.

Jag efterlyser därför ett litet TIPS på området, vore tacksam för flera faktiskt.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0