Konsten att slakta en börs

Eftersom jag utlovat pyssel i den här bloggen är det just vad som kommer nu.
Här är den senaste tidens skörd av pyssel.
Vi börjar med en liten börs som jag invigde min nya symaskin med. Frågade runt i typ hela stan efter såna där små byglar, men det var lönlöst. Gick till second hand-butiken i stället och slaktade några gamla börsar. Behöver dock jobba lite på själva anordningen hur jag ska få fast tyget i bygeln, just nu är den bara fastklämd men jag vet inte om det duger.
Tyget med hjärtan har jag hittat hemma hos min mormor och som innertyg har jag använt ett lite stadigare naturvitt tyg.
Beskrivning på hur man skulle göra hittade jag här:http://www.lappeklipp.blogspot.com

        
 Före                                                                                               Efter

Nästa pyssel är två olika virkningar. Det första är en prinsesstårta som är tänkt som en nåldyna. Cred för inspirationen ska fröken Elsa ha, som gör så himla mycket fint.! Virkning nr. 2 är ett mobilfodral till lillebror. Designen kommer från eget huvud.



        

Det var allt pyssel för den här gången!
tjing!

Kommentarer
Postat av: Emma

AAAAH!! Gud vad jag älskar prinsesstårtan! Så himla underbar, allt det andra är också helt underbart! Och jag älskar att du bloggar, fortsätt fortsätt fortsätt! Och ser att headern där uppe inte funkar så fint för tillfället. Kom med idéer så kanske jag kan knåpa ihop något, vem vet. PUSS!

2009-02-24 @ 18:43:22
URL: http://anotherheadaches.blogg.se/
Postat av: Emma

nu var det jag igen, nu undrar jag lite vad det är för en häftig liten "flärp" du använder dig av? Är det liksom för att pointera "design a la matilda"? Eller är det bara en snygg finess? :)

2009-02-24 @ 18:44:42
Postat av: Anonym

va gullig du är som kommentarar!

ang. den lilla flärpen så kan man väl säga att jag blivit lite inspirerad av andra, ser liksom lite proffsigt ut tycker jag:P vill du beställa en prinsesstårta så hojta till, jag virkar på löpande band!

2009-02-24 @ 21:44:24
Postat av: Marie

Kul att jag har inspirerat med min virkning :)



Fin börs med fint nytt hjärttyg :)

2009-03-01 @ 18:06:08
URL: http://elsasdesign.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0