Färdigsytt.

Nu är den klar min kjol med elefanter på.
Det var lite trassel med knapphålen, men med lite hjälp av far lyckades jag få ordning på det. (min pappa är kanske inget vidare på att sy, men det här med maskiner kan han, och läsa instruktionsbok också...)
Det blev en väldigt billig kjol, endast 38 kronor fick jag punga ut med. Inte alls särskilt farligt tycker jag.
Och tänka sig, det var faktiskt tråden som var det dyraste! tyget köpte jag för en tia på second hand, himla bra påfund det där!
Idag har jag inhandlat broderigarn och scrapbooking-papper så nu ska det pysslas!

Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

Vilken nostalgi, vi hade soffkuddar i det tyget när jag var liten, samma färg o allt. Passar ju fint som kjol också! Det är ett gammalt 10-gruppen tyg har jag för mig. Eller var det kanske någon annan känd textilkonstnär, minns inte.

Ha en skön söndag

2009-03-08 @ 14:55:14
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Anonym

Å va roligt! Det är det som är så skoj med second hand! ha en fin söndag du med!

2009-03-08 @ 17:20:32
URL: http://nothingwrite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0