torsdag.

Japp, dagen verkar bli ungefär lika tråkig som rubriken på det här inlägget.... Men så är det när man känner sig så gott
som frisk men ändå måste hålla sig inne så inte nån annan blir smittad...
Jag har i alla fall lyckats orka med lite pyssel, närmare bestämt en bokmärkeskyckling.
Kanske blir det fler att hänga i påskriset?!
Mönstret  jag utgick ifrån hittade jag här, resten har jag kommit på genom att titta på fröken Elsas ursöta bokmärken.
Fast jag måste nog klura på ögonen och näbben lite till.

   

Kommentarer
Postat av: Emma

Detta är vad jag kunnat åstadkomma hittills. Gjorde lite ändringar om det var okej? Sen ska jag försöka göra den större så att den hamnar över hela, men nu ska jag återgå till lite matematik-plugg. Hurra säger vi va? :) Ses imorgon, puss

2009-03-19 @ 12:25:04
Postat av: Matilda

åh, tackar, är jättenöjd! slit inte ihjäl dig bara, och lycka till med matten!

puss!

2009-03-19 @ 15:19:08
Postat av: MiA

Hej Matilda!

Vilken läcker kjol du har sytt! Den blev verkligen vår-snygg :)



Färga garn är inte svårt alls. Jag använder oblekt merceriserat bomullsgarn 8/4 på härvor och färgar med panduros flytande batikfärger. Bara följer deras beskrivning som medföljer, fast jag brukar blanda halva färgbad (5 liter istf 10 liter) så räcker färgerburkarna till två gånger :) Och så tvättar jag garnet efteråt i så varmt vatten som möjligt i hon - inte i tvättmaskinen... (jag gjorde det EN gång, och jag lovar att aldrig göra om det s) Färgerna är blandbara sinsemellan så man kan få fram oändligt med nyanser. Busenkelt och jättekul!



Ha en skön vårdag!

MiA

2009-03-20 @ 09:25:49
URL: http://minspiration.blogspot.com
Postat av: Fröken Elsa

Charmig och gullig kyckling! :)



Kanske blir finast om du syr några stygn som näbb istället, så som jag har gjort på ugglan.



Fin logga! :)



Hoppas att du får en trevlig och pysslig helg.



2009-03-20 @ 11:28:36
URL: http://elsasdesign.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0